Transakční kampaně jsou zprávy, jež neobsahují žádné obchodní sdělení a ze své podstaty je nezbytné jejich doručení příjemci bez ohledu na to, zda udělil souhlas se zasiláním obchodních sdělení, nebo ho dokonce odebral.
Transakční kampaně obvykle reagují na konkrétní aktivitu či aktivity (transakce) a to bezprostředně nebo i s určitým časovým odstupem. Tyto zprávy jsou pro příjemce nezbytné a jsou přednostně doručované do složky Doručená (Inbox), namísto do hromadných složek (Promotions). Příkladem transakčních zpráv mohou být např. potvrzení objednávek, faktury, výpisy z účtu a podobné zprávy, jež mají informativní hodnotu a jejich obsah nemá formu obchodního sdělení. Je nezbytné upozornit, že např. zpráva s potvrzením objednávky by nemohla být považována za transakční v okamžiku, kdy by obsahovala dalši komerční sdělení, např. nabídku souvisejících produktů, neboť tím by se stala obchodním sdělením.
Aby se kampaň mohla stát transakční, probíhá ověření jejího obsahu jak na straně Email Machine, tak následně vzorků jednotlivými předními poskytovateli e-mailových služeb. Nezapomeňte, že kritéria jednotlivých poskytovatelů se liší a někdy si operátoři mohou vyžádat změny v textaci, za účelem vyjasnění obsahu a transparentnosti směrem ke koncovému příjemci. Obecně platí, že cokoliv by mohlo být považováno za zavádějící, je zcela nepřípustné. Je nutné dodržet tato základní pravidla a především požádat o schválení kampaně jako transakční.

Statistika v transakční kampani zobrazuje e-mailové statistiky pro odeslané emaily v rámci zobrazení kampaně. Transakční kampaně obvykle dosahují výrazně lepších výsledků v Open Rate a Click Rate než marketingová sdělení.