Email Machine - Znalostní báze

AB testování

Jednorázové kampaně umožňují otestovat 2 varianty newsletteru testu pro optimalizaci výkonu rozesílky.

Princip

Z vaší databáze si vyberete menší celek, např. 20%. Tato část bude celá použita pro A/B test (např. 10% pro variantu A a 10% pro variantu B). Připravíte dvě varianty e-mailu (A a B). Varianty se mohou obsahem šablony, předmětem a/nebo jménem odesílatele. Varianta s lepšími výsledky (dle OR a/nebo CR) je označena jako automaticky nebo manuálně jako vítězná. Ta je následně použita pro rozeslání na hlavní část databáze (80%).


Nastavení

Pro použití AB testu v rozesílce zathrněte "AB testování" při vytváření jednorázové rozesílky. Můžete vybrat ze dvou doporučených variant nastavení nebo nastavit podmínky sami. Je nutné se zaměřit převážně právě na jednu ze dvou metrik - open rate nebo click rate. Jejich váhu při vyhodnocení můžete měnit posuvníkem. Pro ignoraci dané metriky posuňte úplně na stranu. Pro kombinaci jejich hodnot při výpočtu zvolte konkrétní hodnotu mezi nimi.

Procentem příjemců A/B testu nastavíte, jak velká část databáze bude použita pro A/B test a jaká pro hlavní část rozesílky s vítěznou variantou newsletteru. Nastavená hodnota je potom rozdělena na dvě poloviny (pro 30% bude velikost skupin pro A/B 15%). Při nastavování hodnoty je vhodné přemýšlet nad výslednou velikostí skupin. Měly by být natolik objemné, aby byly jejich výsledky vypovídající. Neměly by být menší než 500-1000 příjemců. Pokud se test zaměřuje na click rate, doporučuje se nastavit spíše vyšší hodnotu. Optimální velikost jedné skupiny je 10 000 a více.

Test lze vyhodnotit automaticky uplynutím zadané doby nebo manuálně. V případě manuálního vyhodnocení ě se můžete sami rozhodnout, která varianta se stane vítěznou. Po ukončení testu jsou v detailu kampaně zobrazeny výsledky obou rozesílek. Uvidíte jejich hodnocení (skóre) vypočítané takto:

 A_open_rate * váha_open_rate + A_click_rate * váha_click_rate 

Pokud šablonu e-mailu sestavujete pomocí kompozitoru, aplikace vám umožní vytvořit nejdříve první šablonu a druhou potom zkopírovat. Takto můžete upravit části obsahu bez nutnosti sestavovat celou šablonu znovu.

Pro použití dvou HTML verzí slouží dvě textová pole ve formuláři úplně dole.