Email Machine - Znalostní báze

Segmentace

Segmentace je na začátku práce s vaší e-mailovou databází prvním krokem a často jediným, ke kterému lze najít vhodná data. Nejlépe využitelné jsou zákaznické profily, jejich transakční historie nebo chování zákazníků v e-mailu. Na jejich základě lze stanovit v Email Machine segmentační pravidla.

Pracujeme typicky s následujícími hledisky:

  • 1. Možnosti nabízeného sortimentu
    • vhodnost pro up / cross-selling,
    • opakované nákupy,
    • skupiny produktů pro odlišné cílové skupiny.
  • 2. Profilová data zákazníka
    • pohlaví,
    • PSČ,
    • preference odběru zboží.

Segmentace je v nástroji řešena v modulu Segmentace kontaktů. Pokud nemáte modul aktivní, kontaktujte nás na podpora@emailmachine.cz

Výpis modulu

Ve výpisu modulu nejsou předem přidány žádné segmenty, žádné byste tedy neměli vidět.

Pokud jste již nějaký segment vytvořili, vidíte u něj:

  • jeho název,
  • zda je globální (viz níže),
  • datum vytvoření,
  • dostupné akce.

Vytvoření nového segmentu

Nový segment vytvoříte kliknutím na tlačítko +Vytvořit vpravo nahoře.

Při založení segmentu určujete:

  • jeho název,
  • zda je globální nebo není,
  • podmínky pro zákazníky, kteří na základě splnění určené podmínky budou do segmentu zařazeni.

Podmínek je možné definovat pro jeden segment neomezený počet. V praxi se však běžně nepoužívají segmenty přesahující 30 podmínek.

Můžete vytvořit dva základní typy segmentů:

  • Globální: pokud je zvolíte při vytváření segmentu volbu "Globální segment", segment se bude automaticky používat pro každou vaši kampaň a tedy nemusíte jej pokaždé volit. Současně však není možné tuto segmentaci v rámci kampaně zrušit, volbu globální segment je nutné nejdříve u segmentu zrušit. Tuto volbu použijete např. tehdy, nechcete-li v žádném případně a nikdy cílit na zákazníky, kteří již něco nakoupili nebo např. je jejich přihlášení k databázi starší než 3 roky atp.
  • Standardní segment je vytvořen po uložení segmentu. Ke kampani, kde chcete publikum zúžit na určený segment, je potřeba segment přiřadit.