Segmentace
Segmentace je na začátku práce s vaší e-mailovou databází prvním krokem a často jediným, ke kterému lze najít vhodná data. Nejlépe využitelné jsou zákaznické profily, jejich transakční historie nebo chování zákazníků v e-mailu. Na jejich základě lze stanovit v Email Machine segmentační pravidla.
Pracujeme typicky s následujícími hledisky:
- 1. Možnosti nabízeného sortimentu
- vhodnost pro up / cross-selling,
- opakované nákupy,
- skupiny produktů pro odlišné cílové skupiny.
- 2. Profilová data zákazníka
- pohlaví,
- PSČ,
- preference odběru zboží.
Segmentace je v nástroji řešena v modulu Segmentace kontaktů. Pokud nemáte modul aktivní, kontaktujte nás na podpora@emailmachine.cz
Výpis modulu
Ve výpisu modulu nejsou předem přidány žádné segmenty, žádné byste tedy neměli vidět.
Pokud jste již nějaký segment vytvořili, vidíte u něj:
- jeho název,
- zda je globální (viz níže),
- datum vytvoření,
- dostupné akce.
Vytvoření nového segmentu
Nový segment vytvoříte kliknutím na tlačítko +Vytvořit vpravo nahoře.
Při založení segmentu určujete:
- jeho název,
- zda je globální nebo není,
- podmínky pro zákazníky, kteří na základě splnění určené podmínky budou do segmentu zařazeni.
Podmínek je možné definovat pro jeden segment neomezený počet. V praxi se však běžně nepoužívají segmenty přesahující 30 podmínek.
Můžete vytvořit dva základní typy segmentů:
- Globální: pokud je zvolíte při vytváření segmentu volbu "Globální segment", segment se bude automaticky používat pro každou vaši kampaň a tedy nemusíte jej pokaždé volit. Současně však není možné tuto segmentaci v rámci kampaně zrušit, volbu globální segment je nutné nejdříve u segmentu zrušit. Tuto volbu použijete např. tehdy, nechcete-li v žádném případně a nikdy cílit na zákazníky, kteří již něco nakoupili nebo např. je jejich přihlášení k databázi starší než 3 roky atp.
- Standardní segment je vytvořen po uložení segmentu. Ke kampani, kde chcete publikum zúžit na určený segment, je potřeba segment přiřadit.