Odeslání kampaně může nastat ve dvou případech. Prvním je manuální spuštění tlačítkem Sputit rozesílku. Druhou variantou je nastavení času odeslání. Kampaň se potom odešle automaticky v nastaveném čase.
Čas odeslání lze nastavit ve formuláři kampaně zaškrtnutím Nastavit čas pro automatické rozeslání. Je potřeba počítat s tím, že kampaň musí být vygenerovaná, aby se v daný čas odeslala. Generování můžete spustit manuálně v detailu kampaně tlačítkem Vygenerovat e-maily.
Při tvorbě vlastního obsahu e-mailů je dobré sledovat velikost zdrojového HTML kódu. Někteří e-mailový klienti (např. gmail) mohou obsah "useknout" pokud překročí určitou hranici. Obsah e-mailu by měl být menší než 100KB. Pokud by byl kód delší, uvidíte v kampani varovnou hlášku.
Velikost můžete ověřit v okně s HTML kódem, po kliku na tlačítko Zobrazit HTML.
U většiny kampaní bude velikost vyhovovat. Problém ale může nastat např. pokud do HTML vložíte grafický obsah pomocí "embedded" kódu. V tomto případě doporučujeme do kódu vkládat obsah klasicky pomocí odkazu (např. cesty k souboru).
Tuto funkci využijete, pokud chcete každou odeslanou kampaň doručit i na vaše firemní adresy. Správu najdete v nastavení. Můžete přiřadit existující, nebo vytvořit nový seznam obsahující uživatele tohoto účtu. Seznam lze upravit v modulu Seznamy kontaktů.
V každé vytvořené kampani potom můžete povolit/zakázat odeslání na tento seznam. V nastavení můžete měnit výchozí nastavení tohoto políčka pomocí Automaticky povolovat testovací seznam u nových kampaní.
V nastavení lze omezit maximální počet e-mailů, který se doručí na jednu adresu za časovou jednotku.
Př.: Nechci příjemce zahltit e-maily, ale rád bych aktivně odesílal další kampaně. Nastavím maximální počet e-mailů na 4 a počet dnů na 30. Příjemci potom nepřijdou více než 4 e-maily měsíčně.
Štítky můžete použít pro třídění kampaní podle vašich potřeb. Základní štítky jsou vytvořené automaticky (stavy kampaní, základní parametry, ..). Další si můžete vytvořit v nastavení.
Štítek ke kampani lze přiřadit ve formuláři kampaně (při vytváření nebo úpravě). Filtrovat pomocí štítků lze v seznamu kampaní.
Můžete také zobrazit statistiky pro vybrané kampaně s daným štítkem vytvořením vlastního reportu.
Př.: V rámci jednoho účtu posílám na české a slovenské kontakty zvlášť. Vytvořím si štítky CZ a SK. Při vytváření kampaně přiřadím odpovídající štítek. Kampaně potom můžu filtrovat pomocí CZ/SK štítku, nebo zobrazit statistiku pro danou skupinu pomocí vlastních reportů.