Email Machine - Znalostní báze

Nastavení jednorázových kampaní

Čas odeslání

Odeslání kampaně může nastat ve dvou případech. Prvním je manuální spuštění tlačítkem Sputit rozesílku. Druhou variantou je nastavení času odeslání. Kampaň se potom odešle automaticky v nastaveném čase.

Čas odeslání lze nastavit ve formuláři kampaně zaškrtnutím Nastavit čas pro automatické rozeslání. Je potřeba počítat s tím, že kampaň musí být vygenerovaná, aby se v daný čas odeslala. Generování můžete spustit manuálně v detailu kampaně tlačítkem Vygenerovat e-maily.

Velikost HTML kódu

Při tvorbě vlastního obsahu e-mailů je dobré sledovat velikost zdrojového HTML kódu. Někteří e-mailový klienti (např. gmail) mohou obsah "useknout" pokud překročí určitou hranici. Obsah e-mailu by měl být menší než 100KB. Pokud by byl kód delší, uvidíte v kampani varovnou hlášku.

Velikost můžete ověřit v okně s HTML kódem, po kliku na tlačítko Zobrazit HTML.

U většiny kampaní bude velikost vyhovovat. Problém ale může nastat např. pokud do HTML vložíte grafický obsah pomocí "embedded" kódu. V tomto případě doporučujeme do kódu vkládat obsah klasicky pomocí odkazu (např. cesty k souboru).

Testovací seznam kontaktů

Tuto funkci využijete, pokud chcete každou odeslanou kampaň doručit i na vaše firemní adresy. Správu najdete v nastavení. Můžete přiřadit existující, nebo vytvořit nový seznam obsahující uživatele tohoto účtu. Seznam lze upravit v modulu Seznamy kontaktů.

V každé vytvořené kampani potom můžete povolit/zakázat odeslání na tento seznam. V nastavení můžete měnit výchozí nastavení tohoto políčka pomocí Automaticky povolovat testovací seznam u nových kampaní.

Omezení počtu zpráv

V nastavení lze omezit maximální počet e-mailů, který se doručí na jednu adresu za časovou jednotku.

Př.: Nechci příjemce zahltit e-maily, ale rád bych aktivně odesílal další kampaně. Nastavím maximální počet e-mailů na 4 a počet dnů na 30. Příjemci potom nepřijdou více než 4 e-maily měsíčně.

Štítky

Štítky můžete použít pro třídění kampaní podle vašich potřeb. Základní štítky jsou vytvořené automaticky (stavy kampaní, základní parametry, ..). Další si můžete vytvořit v nastavení.

Štítek ke kampani lze přiřadit ve formuláři kampaně (při vytváření nebo úpravě). Filtrovat pomocí štítků lze v seznamu kampaní.

Můžete také zobrazit statistiky pro vybrané kampaně s daným štítkem vytvořením vlastního reportu.

Př.: V rámci jednoho účtu posílám na české a slovenské kontakty zvlášť. Vytvořím si štítky CZ a SK. Při vytváření kampaně přiřadím odpovídající štítek. Kampaně potom můžu filtrovat pomocí CZ/SK štítku, nebo zobrazit statistiku pro danou skupinu pomocí vlastních reportů.