Doručitelnost pro nás byla, je a vždy bude na prvním místě. Závisí na správném využití bezpečnostních technologií, jejichž implementace může být často složitá. Abychom vám s implementací pomohli, najdete v Email Machine sadu nástrojů pro monitoring doručitelnosti a vizualizaci těchto dat.
O doručení vašich e-mailů se stará naše sestava speciálních serverů. Zpráva, která se z nějakého důvodu nepodaří doručit, se označuje jako bounce. Obecně existují dva typy: Hard a Soft. Cílové servery většinou uvádí důvod nedoručení. Tuto zpětnou vazbu ukládáme a analyzujeme.
Bohužel nelze předem odhadnout, zda cílový server zprávu přijme nebo ne. Každý zprostředkovatel má nastavená vlastní pravidla pro příjem e-mailových zpráv (blacklist, spam filter, apod.).
Tento typ nedoručení je považován za finální. Jakmile jednou takovou událost zaznamenáme, danou adresu zařadíme na blacklist. Další zprávy už na ni doručovat nebudeme. V praxi jde o tyto případy:
Jako soft bounce označujeme zprávu, kterou se nepodařilo doručit z dočasného důvodu. Tyto zprávy se snažíme doručit v příštích 24h. Pokud se to nepodaří ani v tomto časovém rámci, událost zaznamenáme, ale adresu nevyřazujeme z budoucích kampaní.
Pokud takových událostí zaznamenáme více (7 - 14), Adresu uložíme na blacklist jako hard bounce. Nejmenší počet je 7, ale bereme v úvahu předchozí aktivitu příjemce.
Nejčastější důvody soft bounců:
Informace o nedoručitených zprávách najdete v detailu vaší kampaně v sekci metriky. Je možné zobrazit a stáhnout zvlášť seznamy soft/hard.
Je potřeba počítat s tím, že tato data se aktualizují do dalšího dne.