Email Machine - Znalostní báze

Seznamy kontaktů

Import kontaktů z nahraného souboru

Při vytváření nového seznamu kontaktů budete vyzváni k nahrání souboru ve formátu CSV nebo XLS(x). Soubory musí být připraveny podle následujících pravidel.

CSV soubor

Před importem seznamu do Emailmachine je potřeba soubor s kontakty připravit podle následujících pravidel:

 

  • Je potřeba připravit soubor se seznamem kontaktů ve formátu CSV. Přípona souboru musí být .csv.
  • Kódování souboru nastavte na UTF-8. Jiná kódování budou zpracována také, ale mohou být problémová, co se týče diakritiky.
  • Jednotlivé sloupce musí být odděleny středníky.
  • Pokud má seznam více sloupců, na prvním řádku souboru bude hlavička (názvy sloupců oddělená čárkami). Pokud jsou v seznamu pouze e-mailové adresy, hlavička není povinná - stačí aby na každém řádku byla jedna e-mailová adresa.
  • Názvy sloupců v hlavičce se musí skládat pouze z malých písmen, číslic a podtržítka. Nesmí obsahovat diakritiku, ani mezery (lze nahradit například podtržítkem "_").
  • Hlavička musí obsahovat název email. Ten bude použit jako unikátní identifikátor zákazníka. Pokud Vaše kontakty obsahují vlastní ID, pojmenujte tento sloupec jako id.
  • Časový údaj musí být ve formátu YYYY-MM-DD a namapovaný jako typ datum, jinak nebude správně fungovat filtrování kontaktů.
  • Jednotlivé hodnoty mohou být ohraničeny uvozovkami. Lze takto použít oddělovací znaky (např. středník) v datech. Pokud je potřeba mít v kolonce další uvozovku, je potřeba tuto uvozovku zdvojit ("") a celou kolonku mít pořád ohraničenou uvozovkami. Mezi oddělovači (středník) a uvozovkou nesmí být další znaky, ani mezery. Příklady najdete níže.

 

XLS soubor (excelová tabulka)

Data v tabulce musí být řádně připravena. Používejte prosím co nejjednodušší tabulky s čistými daty. Snažte se vyhnout dodatečné logice, jako jsou makra, skripty, filtrování, externí data, kontingenční tabulky, apod. Data by se nemusela naimportovat správně.

  • Používá se pouze první list.
  • Každý kontakt je na jednom řádku.
  • První řádek obsahuje hlavičku (názvy sloupců).
  • Názvy sloupců v hlavičce se musí skládat pouze z malých písmen, číslic a podtržítka. Nesmí obsahovat diakritiku, ani mezery (lze nahradit například podtržítkem "_").
  • Sloupec s e-mailovou adresou musí mít v hlavičce název email.
  • Číselné hodnoty by měly být jednoduché a nesmí začínat nulou (01 se interpretuje jinak, než 1).
  • Časový údaj musí být ve formátu YYYY-MM-DD a namapovaný jako typ datum, jinak nebude správně fungovat filtrování kontaktů.

Příklady CSV souborů

Soubor ve formátu CSV s více sloupci:

id;email;firstname;salutation;registration_date
1;one@email.com;Ondřej;Ondro;2016-03-14
2;two@email.com;Karel;Karle;2015-06-13
3;three@email.com;Josef;Pepo;2014-07-27
4;four@email.com;Marek;Marku;2000-12-31


Jednoduchý soubor obsahující jeden e-mail na každém řádku bez dodatečných dat. Takový soubor nemusí obsahovat hlavičku:

one@email.com
two@email.com
three@email.com
four@email.com
five@email.com


Příklady práce s uvozovkami:

 

email;favorite_product;firstname
one@email.com;Produkt;Ondřej
two@email.com;"Produkt";Ondřej
three@email.com;"Produkt; který obsahuje oddělovač";Ondřej
four@email.com;"Produkt který ""obsahuje"" uvozovky";Ondřej

Příklady XLS souborů

Soubor ve formátu XLS s více sloupci:

customer_id email firstname salutation registration_date
1 one@email.com Ondřej Ondro 2016-03-14
2 two@email.com Karel Karle 2015-06-13
3 three@email.com Josef Pepo 2014-07-27
4 four@email.com Marek Marku 2000-12-31

Tabulka, která obsahuje pouze e-maily a žádná dodatečná data (v první buňce by také mohla být hlavička email):

one@email.com
two@email.com
three@email.com
four@email.com

Pravidelný import

Je možné nastavit pravidelně aktualizovaný seznam kontaktů, který stahuje data z vašeho serveru. S jeho nastavením Vám rádi pomůžeme. Kontaktujte nás prosím na e-mail nebo telefon uvedený v patičce.

Automatické přidávání kontaktů

Kontakty do seznamu lze přidávat i automaticky a postupně. Můžete použít následující způsoby:

  • REST API: Vaše aplikace/web může volat naše API cally při různých událostech, např. při registraci nového zákazníka. Tím se vytvoří záznam i v naší databázi a není potom potřeba ho přidávat ručně.
    API cally jsou popsané zde.
  • Formulář: Ke každému seznamu lze vytvořit formulář pro sběr kontaktů. Email Machine vytvoří základní HTML kód formuláře, který si můžete upravit podle potřeby. Správu najdete v detailu seznamu v záložce Formulář.
    Pokud nemáte formulář kam umístit, můžete vytvořit landing page v modulu Webové stránky a vložit ho tam. Více o webových stránkách zde.